فانوس هامان برای شب یلدا روشن شد

یک شب سرخی انار ارزش یک عمر سیاهی عزا را ندارد

تهران- ایرنا- آخرین اثر گروه موسیقی هامان بعد از طی مراحل قانونی اخذ مجوز با نام فانوس و در آستانه شب یلدا با شعار یک شب سرخی انار به یک عمر لباس سیاه نمی‌ارزد منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، هامان گروه موسیقی راک ایرانی تازه‌ترین اثر خود به نام فانوس را منتشر کرد و این اثر را بعنوان هدیه ویژه متفاوت‌ترین شب یلدای ایران در اختیار مخاطبان خود قرار داد تا به سهم خود نقشی در این شب یلدای استثنایی که خانواده‌ها بخاطر کمک به قطع زنجیره شیوع کرونا در خانه ماندند را به عنوان گزینه خردمندانه خود برگزیده‌اند، داشته باشند.

آشور مرادیان از اعضای این گروه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن اعلام این خبر گفت: گروه هامان چند سالی است که فعالیت خود را با بهره‌گیری از نوازندگان توانمند ایران آغاز کرده و همواره تلاش داشته که مطابق با قوانین جاری کشور ایران به فعالیت خود ادامه بدهد.

وی افزود: در این اثر هنرمندانی نظیر حسن علیشیری (شاعر)، پدرام نیک نفس (خواننده)، آشور ظفر مرادیان (درامز)، افشین آرام (کیبورد)، فرید حسین‌پور و حسام علوی (گیتار) و آرش طهماسبی نوازنده گیتار باس به هنرنمایی پرداخته‌اند.

مرادیان در ادامه گفت: یکی از معضلات امروز تولید و نشر آثار موسیقی رعایت نکردن حقوق مادی و معنوی آثار است که این حق مسلم و قانونی به راحتی با دانلودهای غیرمجاز نادیده گرفته می‌شود. از طرفی بخاطر شرایط ویژه کرونایی یک سال گذشته آثار موسیقیایی بستر و فرصت مناسبی برای تبلیغ آثار خود چه از طریق برگزاری نشست‌های خبری و چه برپایی مراسم رونمایی ندارد. فلذا در چنین روزگاری که عملا صنعت موسیقی دچار رکود کامل شده شاید بتوان گفت تنها راه ادامه حیات موسیقی در چنین احوالاتی رعایت حقوق مادی و معنوی تولید کنندگان آثار موسیقی باشد.

 

 

وی در خاتمه خاطر نشان کرد برای ما نوازندگان هیچ رویدادی شیرین‌تر از حضور بر روی صحنه نیست.  در یکسال گذشته به خاطر شیوع بیماری کرونا ما موفق به اجرای صحنه ای نشدیم و این رویداد تلخ فقط با یک امید برای ما قابل تحمل بود و این امید چیزی جز خانه نشینی و رعایت فاصله اجتماعی مردم عزیز کشورمان برای در امان ماندن از این ویروس نحس بود. ما اکنون در آستانه شب یلدا هستیم بعنوان عضوی از خانواده بزرگ موسیقی ایران از تمامی مردم فرهنگ دوست و خردمدار کشورم تقاضا دارم این شب یلدا را در خانه بمانند تا تجمعات خانوادگی مرسوم شب یلدا خدای ناکرده باعث از دست دادن عزیزانمان نباشد.

گروه هامان در آستانه شب یلدا ضمن ارسال شادباش‌های قلبی خود به مناسبت یلدای ۹۹ یک صدا اعلام می‌دارد که یک شب سرخی انار به یک عمر لباس سیاه نمی ارزد.

Reply